#17 Instant sculpture - Vägen till växternas rike




Föreställ dig att allt runt dig är en källa för skulptur - gör en snabb skulptur av det som är tillgängligt 

Ok. Jag bestämde mig för att göra en skulptur av det som finns på mitt matbord just nu - frukostrester, intorkad färg, sladdar, penslar, kryddor och använda bestick. Ingen fast tidsram men det var inget jag skulle pilla med under lång tid. Det resulterade i skulpturen - Vägen till växternas rike
Tändaren (människan) ska vandra den grusbelagda gången upp till växtrikets herravälde och imperium.  
En utmaning men ack så kul när det bara går av farten, tager vad man haver är inte så dumt ändå! 
Jag gillar tanken av att få jobba med det som finns, försöka bryta ett mönster i att en måste ha en massa saker för att skapa något. En annan tanke som slog mig var att - mitt i pandemin där vi får jobba hemifrån vågar jag mycket mer! det finns ingen annan som ser eller som jag kan jämföra mig med. Skönt. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

att skriva rapport

Gestalta ämnet bild