One minute sculpture


   
                                                                               


One minute sculpture 

Måndag 25/1 - vi har introducerats till en uppgift om assignments, vi ska utgå från olika seminarier, böcker och videos. Efter att ha kollat på seminariet MOVE! Wickerd Arts med olika konstnärer och bildlärare fastnade jag för one minute sculpture. Det fanns även andra lättillgängliga assignments som kändes kul. Till exempel Follow a line, wrap it up, fill in a space, destroy something etc 
Jag gillar idén om att experimentera och komponera ihop något som inte är bestående och långvarigt.
Installationen blir liksom speciell, egen och förgänglig vilket kanske upplevs som spännande och triggande för både betraktaren och den som utför installationen..? I början kändes det svårt att komma på något men ju mer saker jag testa desto roligare och svårare ville jag göra det. Plötsligt i min ensamhet hade jag skapat en massa olika skulpturer som bara jag visste om och de kändes kul och kittlande. 
I skolan tror jag att det kan vara ett plus att komma ifrån prestationen och bara fokusera på att gå in i ett kreativt tänk, få experimentera utan att de dokumenteras eller betygsätts. Istället skulle eleverna kunna få beskriva och tolka det dom ser, en utvecklad uppgift är att låta eleverna få komponera varandra


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

#17 Instant sculpture - Vägen till växternas rike

att skriva rapport

Gestalta ämnet bild