Från att prokrastinera till att äntligen sätta igång. Skaffade hönsnät och kokade mer klibb för att underlätta och förbereda för mig själv till när jag väl skulle köra igång. Att få landa i att det är ok att känna sig omotiverad och istället göra annat har vart viktigt för mig. Lika viktigt som allt annat i processen. Känner mig tryggare och mer motiverad efter att ha samlat tankarna och hämtat inspiration, rätt inspiration. I början av processen roffade jag till mig all inspiration men blev nog mer förvirrad och osäker. Tänker att det ofta ser ut på det sättet, att inspiration kommer först i en process för att sedan kristalliseras till något eget, men som nu var det ny inspiration som krävdes för att få motivation och fortsätta. Processen är mer cirkulär än linjär,tar nya vägar och börjar om flera gånger.
Oh well.
Har underskattat hönsnät! vilket material! fastnar i allt men är otroligt böjbart och lättjobbat. har egentligen bara börjat göra former och testat att bygga "kroppar" till de väsen som kommer bli. Har inte kommit så långt men är iallafall på väg. Det är mycket som händer nu och helt plötsligt ska jag flytta oxå. Allt får ta sin tid... 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

#17 Instant sculpture - Vägen till växternas rike

att skriva rapport

Gestalta ämnet bild