fortsättning..

I uppgiften “mitt gäng”, vilka eller vad som befolkar mitt liv så fastnade jag för, varför just de etsat sig fast hos mig? vad är det som gör att jag kommer ihåg, bär med mig och återskapar eller inspireras av en berättelse, händelse eller av en person. Samma tanke slog mig i uppgiften, - appropriera på ett konstverk från biennalen. vad som tilltalar oss är så olika. Vad som tilltalar oss kanske helt enkelt berättar något om vår egen historia? Liksom Jessica Warboys verk Sea Painting, som berättar en historia vid en tidpunkt på ett specifikt ställe - Utifrån ett  ögonblick börjar ett nytt narrativ. 

Jag skulle vilja jobba med lager på lager eller kanske något flytande organiskt som skapar nyanser eller skiftningar i helheten likt friktioner eller tillfälligheter… (här söker jag ett ord jag inte kan komma på!!!!! typ veck, händelser, situationer, uppfattningar, motgång etc etc som gör att min historia/tillblivelse får ny riktning, beroende på subjektet) Tar gärna emot förklaring, ord, teori här om vad jag kan fortsätta undersöka. 

Anna Lings verk Zostera marina tilltalar mig estetiskt, de organiska formerna, målningarna i tusch som är baserade på fotografier från ålgräsängarna på tjörn. Tidigare i höstas var jag på en kurs i växtfärgning, kanske skulle jag kunna börja där, utforska olika växter, alger, lager på lager. Min tanke är att först testa färga lakansväv med alger och därefter rulla in alger tight tight i ett tygstycket för att “trycka” på väven


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

#17 Instant sculpture - Vägen till växternas rike

att skriva rapport

gestaltning